Search This Blog

Followers

Friday, January 28, 2011

Sa vizitam Romania: partea 1



            Acum trei veri, aveam o tuse care ma cam sacaia. Si cum am decis sa imi petrec vacanta in Romania, mama mea grijulie m-a dus la Slanic Prahova la Salina. WOW! Intrarea in Slanic m-a lasat fara cuvinte. Brazii mareti, inalti de pe soseaua de intrare sunt o priveliste de nedescris. Mi-i imaginam iarna plini de zapada (imi lipseste zapada). Daca vreo cineva a fost acolo, stie despre ce vorbesc. Ne-am cazat la un hotel privat, acolo aveam bilete, si fuga la Salina. Privelistea din jurul Salinei – dezolanta, un camin pentru cei veniti la tratamente, era in cadere libera.Se degrada singur, fiind nefolosit si nepazit. La intrarea in mina lume multa, se statea la coada. Parca imi lipseau cozile, ma gandeam eu! Copilul meu ma intreba ce facem, de ce stam la coada si nu mai vin alte casierite sa mearga mai repede? In sfarsit ajungem si platim biletele, si apoi asteptam sa ne urcam in liftul care urma sa ne coboare in mina. WOW! Aici e buba cea mare. Am crezut ca sunt nu stiu unde. Un lift  vechi, zgomotos, mai auzeam, simteam si vedeam din cand in cand cum cadea sarea, plus ca se izbea de pereti. Vedeam fata copilului meu care avea pe atunci 8 ani. Incercam sa fac glume sa ii arat ca totul e OK, dar credeti-ma ca si eu eram ingrozita. In acel moment mi-am zis ca este prima si ultima oara cand ma urc in acel lift, dar ma gandeam cu disperare ca trebuie sa vin la suprafata cu acelasi lift! In sfarsit ajungem in adancuri. Foarte frumos amenajat, ai ce face acolo, multe tarabe cu prostioare de vanzare, gasesti chiar si un mic chiosculet unde sa poti sa iti satisfaci o pofta. Numai ca atunci cand te uitai la preturi inghetai. Preturile erau de trei ori mai mari ca la intrarea in mina, si culmea, acelasi patron avea si restaurantul de la intrarea in mina. Cum vine asta? Stim fiecare dintre noi cum: spaga, influenta,pile etc, sistem bolnav. Am fost placut surprinsa sa descopar toalete ecologice, dar mi-a trecut repede sa le folosesc cand ma apropiam de ele si simteam specificul miros de ….multe treburi. Intr-una din zile a trebuit sa mergem sa folosim acele cabine mirositoare, si nu credeam ce  imi vad ochii, ori refuzam sa cred ca vad: un nene isi facea treaba mica fara nici o jena in fata cabinelor la vreo cativa  metri departare. Saracul, ma gandeam, poate nu mai rezista, sau poate din cauza mirosului s-a oprit la o distant de sursa mirositoare. Si il intreb: Da bine nene, chiar asa, in fata tuturor, nu te puteai duce si mata mai in spate putin? La care nenea imi raspunde scurt si rastit: vaca incaltata care esti. Si iarasi copilul meu a ramas ca la dentist. Inca isi mai aduce aminte si ma intreaba si acum de ce nenea acela m-a facut vaca incaltata! Nu intelege. Nici eu nu am inteles, dar pot spune ca nici acel nene nu stia de ce ma jugneste. Cu siguranta era rautatea si ura care ne stapaneste, inraieste si ne asmute unul impotriva celuilalt. Dar daca ar fi sa merg sa mai vizitez acele locuri, as face-o cu mare placere, pentru ca o mica intamplare, adunata la altele nu ma impiedica sa revad acele minunate peisaje.

7 comments:

  1. Vai de mine Lumi, te rog data viitoare sa scrii si o postare de bine despre Romania!

    ReplyDelete
  2. Nici o problema, am si din astea, dar ti-am promis ca voi posta ceva legat de "jigniri". Mi-am adus aminte de intamplarea asta dupa ce ti-am citit postarea.

    ReplyDelete
  3. Mi-am permis sa copy and paste un comentariu care l-am primit in email de la un prieten care traieste in Londra:

    tot de aici e super. ce m-a impresionat a fost atunci cand baietelul tau te-a intrebat de ce te-a numit acea persoana 'v__ INCALTATA'. eu i-as raspunde ca imi pare rau de acea persoana, nu pentru ca e batrana ci pentru ca traieste 'undeva i...n lume' unde se mananca 'polenta with milk'(by your sun' romanian lapte cu cereale') si unde toti au fost obligati sa ramana unde sunt. Ba mai mult, au avut parte de 45 ani de dictatura si dupa care de....sh_t. De aceea am plecat noi si ar vrea sa plece toata lumea, probabil inclusiv acea persoana care te-a numit v___....
    Respectul se dobandeste in timp; nu dai spaga ca sa il dobandesti!

    ReplyDelete
  4. Este adevarat ce zici tu, unii au plecat de nevoie, altii de "nebuni" cum imi place mie sa zic. Cert e ca al meu copil realizeaza deiferenta dintre cele doua tari, diferenta care o vede singur, si crede-ma ca ajunge la aceeasi concluzie ca si tine. M-a si intrebat de ce mai stau oamenii acolo? Trist dar adevarat!

    ReplyDelete
  5. Buna Lumi ti-am citit postarea si sa sti ca printe altele m-a bufnit si rasul.Dar asa cum spui tu totusi sunt lucruri care ne leaga de Ro pentru ca de acolo am plecat si adevarul e ca suntem romani.
    Sa ai o zi frumoasa!

    ReplyDelete
  6. Multumesc frumos pentru vorbele frumoase Corina. Te mai astept.

    ReplyDelete
  7. IULIANA CHIRITOIU
    acelasi lift ?! nu pot sa cred ! lasa ca data care vine va fi unul modern !

    ReplyDelete