Search This Blog

Followers

Saturday, February 19, 2011

Constantin Brancusi and GOOGLE


M-am trezit azi de dimineata putin cam derutata de cate vroiam sa fac in aceasta zi de sambata; nu stiam ce sa fac mai repede si de unde sa incep, asa ca prima data am deschis prietenul meu drag calculatorul. Si spre marea mea surprindere, am vazut ca GOOGLE il sarbatoreste pe Constantin Brancusi. Brancusi al nostru, renumitul artist/sculptor. Mi-am zis vorba lui Randy Jackson: WOW, si mi-am amintit de copilarie, cand am vizitat Tg Jiu unde sunt exponatele lui Brancusi. De masa tacerii unde era o liniste mormantala cu toata agitatia din parc. Si de Poarta sarutului, unde am vazut doi indragostiti sarutandu-se si jurandu-si dragoste vesnica. Eram prea mica atunci, dar mi-am pus o dorinta: sa vin cu iubitul meu sa ma sarute sub aceasta poarta. Si coloana infinitului, care cand te uiti la ea ai sentimental de … infinit. Si am fost mandra ca sunt roman si ca C. Brancusi e roman. Asa ca, va doresc spor la GOOGLE sa cititi mult mai multe despre marele artist.

This morning when I woke up, I was a little confused by the many errands that I had to do; I could not think straight what to do first, then I decided to turn on my best friend: the computer. And, surprise, I saw that GOOGLE celebrated Constantin Brancusi, the famous Romanian artist/sculptor. I said as Randy Jackson says: WOW, and I remembered about Tg.Jiu, when I was a kid and I visited that city where some of C.Brancusi’s work is in the park. I remembered about The Table of Silence where was very quiet, even if in the park was loud. I remembered about The Gate of The Kiss where I saw teenagers kissing. I was too young at that time, but I promised to myself to come back with my lovely one and kiss me under that gate. I remembered about The Endless Column, the one when you look at it you see … the endless. I was so proud that I’m Romanian and C.Brancusi was Romanian too. So, have fun on GOOGLE to find more about C.Brancusi.

12 comments:

  1. Bine ca Google il sarbatoreste pe C. Brancusi! Romanii au uitat sa o faca. Si stii ce e mai interesant? Ca am vazut tot postari de la romani plecati din Romania care l-au pomenit. Noia nu mai avem nici timp nici interes pentru asa ceva.

    ReplyDelete
  2. GOOGLE il sarbatoreste pe Constantin Brancusi,dar in tara este dat uitarii de catre Min. Culturii.
    Casa natala a lui Brâncuşi este trecută în pa­trimoniu şi nu se mai face nimic pentru ea,a fost lasata in paragina.
    Nici Ansamblul monumental de la Tg. Jiu, cunoscut drept „Calea Eroilor", nu se află într-o situaţie mai bună. Restaurarea sa a durat zece ani, a fost finalizată în 2005 şi s-a realizat din fonduri publice şi cu bani de la Banca Mondială. De atunci însă, monumentele au început din nou să se deterioreze.
    Si exemplele ar putea continua.

    ReplyDelete
  3. ...prietenul calculatorul, sarutul tau de la persoana iubita sub 'Poarta Sarutului', mandria de a fi Romanca.... toate ma fac sa vad un spirit caruia ii este tare dor de 'ceea ce stiam in copilarie a fi Romania, Romanca, Brancusi, arta, dragoste.

    Intrebarea mea este: suntem numai noi cei 'plecati afara' asa de nostalgici si cu spiritele pierdute? Ori asa sunt si cei care au ramas acasa si sunt Romani (dar care ar vrea sa plece 'afara')?

    Asta de fapt a distrus Ceausescu care de fapt este mai 'adanc' decat toate celelalte distrugeri.

    ReplyDelete
  4. la multi ani ! celor cu spiritul liber - ceilalti oricum traiesc degeaba .

    ReplyDelete
  5. Minoki, am auzit ca l-au sarbatorit f.putin totusi si in Romania. Cand esti la departare altfel privesti lucrurile, le vezi valoarea altfel.

    ReplyDelete
  6. Florentin, am inteles ca sunt voci care straiga sa se aduca si corpul lui CBrancusi in tara, dar cine le aude? Iar aici, o piatra daca au si s-a intamplat ceva cu ea, o pun in valoare.....

    ReplyDelete
  7. Anonymous, parerea mea este ca noi ne distrugem, imprumutam alte sarbatori, stim sa sarbatorim Valentine's Day, Halloween, nu m-as mira sa se sarbatoreasca si 4th of July. Ne perdem identitatea incet incet, nu numai noi cei plecati care am ales de buna voie asta, dar toti.....

    ReplyDelete
  8. Multumesc Mariean, si La Multi Ani si tie si spiritului tau liber.

    ReplyDelete
  9. Noroc cu "Goagal" ca ne mai aminteste de valorile peste care lasam mult prea usor sa se astearna uitarea.
    Din pacate Brancusi nu mai este o prioritate pentru romani; stim ca a existat, ne mandrim cu el, dar nu prea se mai face nimic pentru a-l comemora asa cum ar trebui. Copilul meu a auzit de Brancusi doar de la noi, pentru ca acum cativa ani am fost la Targu-Jiu si i-am aratat sculpturile.

    ReplyDelete
  10. Curiozitate: Ţi s-a împlinit arzătoarea dorinţă din copilărie?
    Dacă nu încă, sper că şi Cătă îşi face timp să dea o ocheată peste postările tale ;)

    ReplyDelete
  11. Alina, copii acuma invata de Andreea Esca si de mai nu stiu cine, de aceea, ne pierdem valorile, le lasam uitarii.

    ReplyDelete
  12. Ramona, din pacate al meu sot nu imi citeste postarile, asa ca e mai greu sa mi se indeplineasca aceasta dorinta, dar stii cum e, odata zisa dorinta, nu se mai implineste. Dorinta trebuie sa o tii ascunsa, sa nu o zici la nimeni ca sa se implineasca.

    ReplyDelete